سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چی بپوشم

نظر

 

با شروع فصل سرما بایدپوشاک مردانه فصل تابستان را در گنجه ها جای دهیم . به جای آن ها نیز باید پوشاک مردانه فصل سرما را بیرون آورده و جایگزین کنیم.  البته در فصل سرما بیشتر لایه پوشی مناسب است تا لباس گرم؛ یعنی شما بهتر است که دو یا سه لباس به ترتیب نازک تا ضخیم را روی هم بپوشید تا از گرمای ظهر پاییزی در امان مانده و راهی برای حفظ خود از سرمای صبحگاهی و عصرگاهی بیابید.

به بیان دیگر

در پاییز خصوصا دوماه اول که هوا دچار نوسان دماست یعنی در صبح و عصر هوا سرد و در هنگام ظهر گرم است پوشیدن یک لباس گرم برای کل روز کار دشواریست و باید از لباس های پاییزه مانند ژیله، بافت، ژاکت یا کت لینن بر روی یک لباس تابستانه مثل تی شرت یا پولوشرت استفاده کنید. 

در میان پوشاک مردانه مناسب برای فصل پاییز هیچ کدام به اندازه ژیله مناسب نیستند. چرا که بافت نازک تر ومناسب تری دارد.

ژیله ی لباسی گرم بدون آستین است. ژیله بر روی پیراهن و در زیر کت پوشیده میشود. چیزی که در همه بافت انواع مدل ژیله مردانه مشترک است این است که همه‌ی آن‌ها به صورت جلوبسته یا دکمه دار هستند و بدون آستین ، اما آن چه که در ژیله ها تفاوت ایجاد میکند مدل یقه، مدل تنه و نوع و طرح بافت است.

 

فرق ژیله با جلیقه را چه چیزی مشخص میکند؟

 برای مشخص شدن فرق ژیله با جلیقه ابتدا جلیقه و سپس ژیله را بررسی و معرفی می‌کنیم. جلیقه‌ها به دو دسته جلیقه‌های پارچه‌ای و جلیقه‌های پلی استر تقسیم می‌شوند  .

جلیقه های پارچه ای و پلی استر و کاربرد  و تفاوت آنها

جلیقه‌های پارچه‌ای لباس مردانه بدون آستین هستند که از جنس پارچه‌هایی با ضخامت کم تا متوسط دوخته می‌شوند و معمولا روی پیراهن و زیر کت پوشیده می شوند. البته جلیقه‌ها روی پیراهن مردانه و بدون کت  نیز پوشیده شوند. جلیقه‌های پلی استری نیز مانند جلیقه‌های پارچه‌ای پوشش‌های بدون آستین هستند، ولی با این تفاوت که از پارچه‌های پلی استری دوخته می‌شوند و برای گرم نگه‌داشتن بدن در فصول سرد سال به خصوص پاییز بیشتر مورد استقبال قرار میگیرند. البته به آن ها جلیقه‌های هودی نیز گفته می‌شود.

حال سراغ تعریف ژیله می‌رویم.

 ژیله‌ها در دنیای مد و پوشاک به پوشش‌های بافته شده از نخ یا پشم به صورت دستی یا ماشینی گفته می‌شود که در فصول سرد سال روی پیراهن و زیر کت یا کاپشن پوشیده می‌شود. ژیله نیز همانند جلیقه بدون آستین است. ژیله‌ها از الیاف و پارچه های مختلفی بافته می‌شوند. این الیاف می‌توانند الیاف طبیعی مثل پشم و پنبه یا الیاف مصنوعی باشند. لذا فرق ژیله و جلیقه را می‌توان در جنس و کاربرد آنها دانست. 

رایج‌ترین یقه‌برای ژیله مردانه، یقه هفت است. این مدل یقه با پیراهن یقه دار زیبا ترین و جذاب ترین ست لباس پاییزی ر ایجاد میکند که یک ست همه پسند است. شما هیچ مردی را نمیتوانید پیدا کنیدکه با این ست، خوش استایل نشود و یا مورد توجه دیگران قرار نگیرد. پیراهن و ژیله را به گونه‌ای بپوشید که یقه‌های پیراهن از یقه ژیله بیرون مانده و خودنمایی کند. می‌توانید از سایر پیراهن‌ها مانند پیراهن یقه ایستاده نیز زیر ژیله خود بپوشید. بهتر است برای جذاب تر شدن رنگ ژیله را با پیراهن و شلوار ست کنید و ترکیب رنگ‌ها نیز با هم همخوانی داشته باشند.

ست کردن انواع مدل ژیله مردانه

ترکیب ژیله مردانه با لباس‌های متفاوت می‌تواند به شما استایلی جذاب و متفاوت بدهد. ژیله را می‌توان با کت و شلوار و یا کت اسپرت ترکیب کرده و آن را با رنگ مکمل شلوار یا کت ست کرد. در صورتی که اندام ورزشکاری و مناسبی دارید می‌توانید بافت ژیله را با شلوار جین یا شلوار پارچه‌ای و یک پیراهن مناسب بپوشید