سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چی بپوشم

نظر

 

شلوار جین از چند دهه پیش تا حالا از لباس های پرمصرف و کاربردی کمد آقایان بوده است. شلوار جین نیز به مانند همه لباس ها باید تابع قوانین بوده و با دیگر لباس های شما ست باشد. در غیر این صورت باید قید خوش‌تیپی و خوش استایلی را زد. اگر میخواهید که استایلی زیبا با شلوار جین داشته باشید اولین قدم انتخاب شلوار مناسب است. شلوار جین مناسب این امکان را به شما میدهد که از هر آیتمی برای ست کردن استفاده کنید . اگر شلوار جین خود را اصولی ست کنید در عین سادگی میتوانید استایلی زیبا، مردانه و جسور برای خودتان بسازید.

 

 

ویژگی های یک شلوار جین مناسب

 

اولین قدم برای ست کردن شلوار جین این است که شلواری با مطابقت پذیری بالا انتخاب کنید. این شلوار چه ویژگی هایی دارد؟

شلوار جین باید ساده باشد

شلواری که بتواندبا لباس های دیگر به خوبی ست بشود نباید رنگ جیغ یا روشنی داشته باشد و یا زاپ دار و پاره باشد . هم چنین باید بدون تزئینات مثل گلدوزی های رنگی باشد. هرچند به نظر این مدل ها شیک و زیبا باشند اما هارمونی استایل شما را به هم زده و توجهات را از روی شلوار که رکن اساسی استایل شماست خواهد برداشت . تزئینات اضافی باعث به هم خوردن یک دستی استایل شما خواهند شد. لذا از انتخاب این مدل شلوارها خودداری کنید . فراموش نکنید که بهترین رنگ ها برای ست کردن شلوار جین مردانه ، رنگ سرمه ای، مشکی، تناژهای تیره آبی و خاکستری است.

اندازه بودن شلوار جین

شلوار جینی که اندازه نباشد از اصول اولیه ست کردن ساقط است. شلوار مردانه جین  شما نباید خیلی تنگ باشد به نحوی که به سختی قادر به پوشیدن و حرکت باشید. هم چنین نباید به قدری گشاد و آزاد باشد که اندامتان قابل کنترل و نگهداری نباشد. از این رو شلوار جینی را که استفاده میکنید باید کاملا اندازه و سایز بدن شما باشد. بهترین انتخاب برای آقایان شیک پوش شلوارهای راسته فیت هستند.

کیفیت شلوار جین

در نگاه اول به شلوار جین ارزان قیمت کیفیت آن قابل مشاهده و درک است و تفاوت آن ها با شلوار های جین گران قیمت کاملا آشکار است. در نظر داشته باشید که داشتن دو عدد شلوار جین با کیفیت وگران قیمت بهتر از ده ها عدد جی بی کیفیت است. شلوارجین با کیفیت افزون بر اندازه بودن، سادگی و رنگ ثابتش ، جنس خوبی دارد و از استحکام کافی برخوردار است. شلوار جین با کیفیت، دوخت با کیفیتی نیز دارد و خاصیت کشسانی بالایی نیز دارد.

روش های ست کردن آیتم های دیگر با شلوار جین مردانه

درصد رسمی بودن استایل را بررسی کنید

هنگامی که میخواهید شلوار جین را در استایل خود استفاده کنید اول تصمیم بگیرید که در چه موقعیتی تصمیم دارید این لباس را بپوشید و تا چه میزان باید رسمی باشد. پاسخ این جواب ست کردن لباس های دیگر را برای شما آسان خواهد کرد.

اگر قرار است که شلوار جین را در یک موقعیت رسمی بپوشید بایدآیتم های دیگر استایل خود را نیز بررسی کنید و رسمی ترین جین موجود در کمد خود را انتخاب کنید. یک شلوار جین مشکی یا تیره یک دست راسته با یک کت تک رسمی استاندارد با کفشی رسمی مانند چوکا یا آکسفورد همراه با پیراهنی که با دیگر ایتم ها کاملا هماهنگ باشد.

اندازه استاندارد لباس‌ها

قبل از ترکیب و ست کردن لباس ها با یک دیگر باید اندازه آن ها را در کنار هم بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید. به عنوان مثال یک شلوار جین فیت تنگ را نباید به کتی گشاد و غیر استاندارد بپوشید. یک آیتم غیر استاندارد تمام هارمونی استایل شما را از بین میبرد . پس در انتخاب همه لباس ها اندازه یکسان را مورد توجه قرار دهید.

 

ترتیب  انتخاب لباس‌ها برای ست کردن

پیراهن

 یک بالاپوش مانند پیراهن یا تی‌شرت با اندازه مناسب انتخابی مناسب برای پوشیدن با شلوار جین است. این بالاپوش نباید خیلی بلند باشد به قدری که از کمر شلوار بلندتر باشد. شلوار جین را می‌توانید با پولوشرت هم ست کنید که رسمی‌تر از تی‌شرت است و بهترین ترکیب را با کفش کالج و بوت چوکا ایجاد میکند.

انواع پیراهن مردانه اعم از نیمه رسمی و غیررسمی، آستین بلند یا آستین کوتاه با شلوار جین ست فوق العاده‌ای  ایجاد می‌کند

 

 

کفش مناسب 


 بساری از مردان فکر می‌کنند که باید شلوار جین مردانه را با کفش کتانی  بپوشند. البته این ترکیب مناسبی است اما رسمی محسوب نمیشود. بهترین استایل شیک‌پوشی با شلوار جین این است که آن‌ها را با کفش چرم یا جیر مثل بروژ، بوت چوکا، کفش آکسفورد و کفش کالج بپوشید.

اکسسوریز

 اکسسوری‌هایی که با ترکیب شلوار جین و بقیه لباس‌ها میتوانند ست بشوند کمربند و یک ساعت مچی می‌باشند. اگر دوست داشتید میتوانید یک کراوات غیررسمی هم ببندید اما در مورد کمربند یک کمربند ساده تک‌رنگ غیررسمی انتخابی مناسب محسوب میشود. ساعت مچی شما هم باید کیفیت خوبی داشته باشد. ساعت با بند فلزی یا چرمی رسمی‌ترین نوع بند ساعت است.