سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چی بپوشم

 

اگر بخواهیم در ساده ترین حالت استایل کژوال را تعریف کنیم میتوانیم بگوییم اگر ساده ترین و راحت ترین لباس های خود را انتخاب کرده و با یکدیگر ست کنید و بپوشید حالا شما یک استایل کژوال دارید . کژوال یک استایل حرفه ای نیز محسوب میشود .

هدف از استایل کژوال تاکید بر راحت و کاربردی بودن لباس است . به همین دلیل لباس هایی که روزمره میپوشیم سبک کژوال ما هستند . کژوال شامل طیف گسترده ای از لباس ها میشود زیرا لباس های رسمی مرز مشخصی دارند و بسیاری از لباس های غیر رسمی در استایل کژوال قرار میگیرند . برای آشنایی بیشتر با استایل کژوال تا انتهای این مقاله همراه ما باشید .

کژوال در لغت به معنای راحت وخودمانی است اما اگر بخواهیم واژه کژوال را در دنیای مد بررسی کنیم میتوانیم به لباس های راحتی که از مد پیروی نمیکنند اطلاق کنیم. اگر بخواهید این لباس ها را در کمد لباس های خود بشناسید توصیه میکنیم که با دوام ترین و راحت ترین لباس های خود را در این دسته بدانید . دوام و راحتی دو علت اولیه برای کژوال دانستن یک لباس است.

این لباس ها از مد خاصی پیروی نمیکند ولی بهترین انتخاب برای کار های روزمره و سفر و استراحت و تفریح است.

اگر فکر میکنید به این استایل علاقه دارید و با آن راحتید باید سعی کنید لباس هایی را انتخاب کنید که بای فصل خاصی نیستند و پارچه استفاده شده در دوخت آنها از کیفیت خوب و مطلوبی برخوردار باشد . روی هم پوشیدن و لایه لایه پوشیدن لباس ها نشانه دیگر سبک کژوال است .

این سبک به سرعت در سطح جهان گسترش یافت و مورد استقبال مردم دنیا قرار گرفت . زیرا مردم خواهان آزادی و راحتی در لباس خود بودند و از لباس های رسمی دست و پا گیر خسته شده بودند .

پس یک استایل راحت و بدون دغدغه ودردسر را استایل کژوال میدانیم .

از این سبک میتوانید برای سفر های کوتاه درون شهری ، یک دیدار دوستانه یا حتی محل کار استفاده کنید بدون آنکه نگران چیزی باشید .

اما خوب است بدانید که برای ایجاد یک سبک کژوال به چه لباس هایی نیاز دارید .

همه آقایان میدانند در مراسم ها و میهمانی های رسمی چه لباسی باید بپوشند . البته که سوال پرسیدن ندارد . کت و شلوار

اما در دیگر حالت ها و مراسمات شلوار های جین و تی‌شرت انتخاب آن‌ها خواهد بود . زیرا میخواهند که همیشه در عین سادگی ،به روز باشند و با لباس های دیگر خود هماهنگ شوند. شلوار های جین و کتان به سادگی با پیراهن های مردانه ساده و تی‌شرت ها یک استایل کژوال میسازند . بسیاری از آقایان در موقعیت های غیررسمی و دوستانه به همین لباس های ساده و راحت اکتفا میکنند .

اگر میخواهید از امروز در سبک پوشش و لباس پوشیدن خود تغییر ایجاد کنید و سبک کژوال را جایگزین استایل فعلی خود کنید ، باید بدانید که ضروری ترین لباس که باید در کمد خود داشته باشید تی شرت مردانه یقه گرد است . شما برای داشتن یک استایل کژوال در همه فصل های سال باید یک تی شرت نخ پنبه ای از رنگ های خنثی داشته باشید . اگر برایتان سوال شده است که یک تی شرت در فصل سرد چگونه میتواند برای شما مناسب باشد باید در جواب بگویم که شما باید ژاکت های بافتنی و ضخیم ،کاپشن و کت های ساده را روی آن ها بپوشید .

شلوار جین هویت استایل کژوال است .

شلوار های جین با سابقه ساختار شکنانه خود به استایل کژوال هویت میدهند و معنای آزادی و راحتی را در خود دارند . در این سبک باید شلوار جینی را انتخاب کنید که راحت باشند و اندازه سایز کمر شما باشند . خوب است بدانید در این سبک کاملا در انتخاب مدل شلوار جین آزاد هستید اما لازم است که گفته شود و شما بدانید که مدل های کلاسیک بدون جزییات و المان های خاص مدنظر استایل راحت و ساده پسند کژوال است .

با شلوار های جین میتوانید هودی ، کت دنیم ، کت های بلیزر و تی شرت خود را هماهنگ کنید .

 

کفش های کتانی : تنها کفش کژوال

بعد از انتخاب لباس های خود برای ساخت استایل کژوال فقط به یک جفت کفش کتانی راحت در رنگ ساده و خنثی نیاز دارید که در یک روز طولانی هم قدم شما شود و از خستگی شما جلوگیری کند . در ابتدای مطلب گفتیم که سبک کژوال را میتوان از روی هم پوشی و لایه لایه پوشیدن لباس ها شناخت . البته این انتخابی برای فصل های سرد سال است .

بهتر است بعد از پوشیدن لباس های روزمره راحت خود برای تکمیل استایل خود از پلیور های مردانه یقه اسکی و یقه هفت استفاده کنید . اما لازم است که این نکته را بدانید که هر لباسی با هر فرم یقه ای قوانین خاصی برای ست کردن در سبک کژوال دارد . بدین معنی که طراح ها باید با یک دیگر متضاد باشند . برای توضیح بیشتر اینگونه ادامه میدهیم

اگر پیراهن تیره میپوشید بهتر است پلیوری که به همراه آن میپوشید نیز تیره باشد با طرح های مختلف . این را بدانید که هر دو لباس میتوانند تیره باشند یا در یک رنگ باشند اما نمیتوانند هر دو در یک طرح باشند .

کاپشن های کژوال کدام ها هستند ؟

در یک کلام ساده ترین کاپشن ها مانند ژاکت‌های جین و کت های چرم و کاپشن های خلبانی و بادی !

این کاپشن ها بهترین انتخاب برای ساخت استایل کژوال هستند . دلیل آن هم راحتی و کاربردی بودن این کت ها هستند . اما اگر نمیخواهید خود را در قواعد خاص گیر بیندازید و از قانون خاصی پیروی کنید میتوانید به پیراهن های مردانه آکسفورد سفید یا رنگی روی بیاورید . بدون لایه بایه پوشیدن . پیراهن آکسفورد سفید از کژوالیته ترین لباس هایی است که به راحتی با همه لباس ها ست میشود و به شما قابلیت ست کردن بسیاری را میدهد