سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چی بپوشم

نظر

 

آن چه در مورد اکسسوری ها واضح است تاثیر بسیار مثبت و مفید بر استایل و تنظیم هارمونی لباس ها است .

اکسسوری ها باعث چرخش نگاه در استایل شده و بعد از مدتی به یک جزء جداناپذیر استایل شما تبدیل خواهد شد و نوعی امضا برای شما خواهندبود . اثر اکسسوری ها بر روی لباس و تیپ غیر قابل کتمان و غیر قابل چشم پوشی است . تعدادی از اکسسوری ها برای استفاده در استایل روزانه هستند و تعدادی نیز فقط برای مراسم ها و میهمانی های رسمی هستند . از این رو شما باید بر حسب موقعیتی که برای آن برنامه دارید باید لباس خود را انتخاب کنید و سپس با توجه به لباس ها و رسمی یا غیر رسمی بودن استایلتان باید اکسسوری های مناسب را برگزینید .

به عنوان مثال اگر به یک میهمانی دوستانه در آخر هفته در یک مکان خوش آب و هوا دعوت شده اید نیازی به کراوات نیست بلکه فقط یک عینک آفتابی ، ساعت و کلاه آفتاب‌گیر کفایت میکند ؛ یا اگر به یک عروسی دعوت شده اید نمیتوانید از عینک آفتابی استفاده کنید ، بلکه باید کراوات ، پوشت ، ساعت و گل سینه را با استایل خود ست کنید . در ادامه با ما همراه باشید با اکسسوری هایی که هیچ وقت قدیمی نمیشوند .

 

عینک آفتابی                                                                                                                                                                                                

عینک باید عیوب صورت و چشم ها را بپوشاند و فاصله بین چانه و پیشانی را به تعادل برساند . هم چنین چشم ها باید دقیقا یاید در وسط عینک قرار بگیرند. عینک های آفتابی باید اندازه استانداردی مطابق با فرم صورت داشته باشند . . هم چنین عینک های آفتابی در مراسم های عروسی استفاده نمیشوند . پس توجه داشته باشید که در مکان مناسب از عینک آفتابی استفاده کنید .

برای انتخاب یک عینک آفتابی مناسب لازم است ابتدا فرم صورت خود را بشناسید . وظیفه این اکسسوری ایجاد کنتراست و تنظیم زوایای صورت و بهبود جلوه آن است .

 

ساعت

لازمه جذابیت وقت شناسی است

ساعت میتواند تحسین دیگران را در جسارت و تیپ شما برانگیزد و شما را با اعتماد به نفس نشان دهد . ساعت ها در دو نوع چرمی و فلزی هستند . در نوع فلزی رنگ های طلایی و نقره ای مرسوم ترین و محبوب ترین هستند . ساعت ها هر چقدر ظریف تر و مینیمال تر باشند کلاسیک تر و جذاب تر هستند .

ساعت عنصر جدانشدنی و ثابت در سلاخت استایل رسمی مردانه است .همه استفاده از ساعت ها را میدانند . اما نداستن قوانین پوششی برای ساعت دور از انتظار نیست .

بند ساعت نباید تنگ یا گشاد باشد بلکه باید کاملا اندازه باشد .


کمربند

اکسسوری کمربند برای تنظیم استایل لباس است. کمربند قابل حذف شدن نیست و در ایجاد یک سبک خوب جزوی ثابت محسوب میشود . کمربند قبل از آن که یک اکسسوری محسوب شود یک ضرورت به شمار میرود .کمربند وسیله ای برای محکم نگه داشتن شلوار است . سگک  کمربند نیز  نوعی اکسسوری تزیینی به شمار میرود . اما بند آن از سگک آن بسیار مهم تر است. جنس بدنه کمربند مهم ترین عنصر در انتخاب یک کمربند است. هرچه کمربند صاف تر و مات تر باشد رسمی وکلاسیک تر است .

 یراق کمربند باید با کفش و ساعت ست باشد .کمربند درحالت اصلی باید با شلوار ست و متناسب باشد . شلوار پارچه ای ساده را نمیتوان با کمربند پارچه ای پوشید و یا برعکس . معیاری که باعث رسمی بنظر رسیدن کمربند میشود عرض آن است . کمر بندهای استاندارد عرض34 میلی متر دارند.

کمربند باید دقیقا روی کمر قرار بگیرد . یراق کمربند باید با شلوار همخوانی داشته باشد و اندازه سوراخ کمربند متناسب با سایزکمر شما باشد . هرگاه بین انتخاب دوکمربند مردد بودید سایز کوچکتر را انتخاب کنید .

 

پوشت

در میان اکسسوری های مردانه کمتر چیزی پیدا میشود که اندازه پوشت اثرگذار باشد و بتواند استایل شما را یک شکل نشان دهد  . اگر به درستی طرح و رنگ پوشت انتخاب شده باشد ؛ در زمان کمتر 10 ثانیه میتواند استایل شما را جذاب تر و شیک تر جلوه بدهد و نگاه همگان را بر روی شما خیره کند . این شما هستید که باید بدانید چطور از آن استفاده کنید . شما باید راه های ترکیب کردن رنگ و طرح این اکسسوری را با کراوات و کت و پیراهن یاد بگیرید و با استفاده کردن از آن در استایل خود دیگران را شوکه کنید .

ابتدا باید بررسی کنیم که پوشت چیست ؟

دستمال جیبی نوعی اکسسوری مردانه است که نسبت به بقیه اکسسوری ها کمتر مورد توجه قرار گرفته است ؛ اما به اندازه عطر و کراوات و ساعت مهم است و غیر قابل چشم پوشی . اگر بتوانید به درستی از این دستمال جیبی استفاده کنید و یاد گرفته باشید که آن را درست تا کنید خواهید فهمید که هیچ محدودیتی برای استفاده از آن در مراسم ها و موقعیت های مختلف نخواهد داشت .

 

دکمه سر آستین

دکمه های سرآستین جز اکسسوری هایی هستند که تکمیل کننده ی تیپ و استایل آقایان به شمار می روند. دکمه های سرآستین، دکمه های تزئینی هستند که برای بستن دو سر آستین های مردانه استفاده می شوند.د. دکمه سر آستین یک اکسسوری است که جز اکسسوری های بسیار کوچک به حساب می آید که بیشتر در استایل رسمی از آقایان از آن استفاده می کنند.