سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چی بپوشم

نظر


در لغت نامه پوشت به معنای جیب کوچک است ولی در مد روزبه عنوان دستمال ظریفی که برخی در جیب کوچک سمت چپ بالای کت قرار میدهند وبه عنوان یک اکسسوری زیبا شناخته شده است.

در گذشته پوشت به عنوان نشانه ای از ثروت شناخته میشد. اما با تغییر روز افزون در صنعت مد امروزه به عنوان یک دستمال جیبی کت مردانه وبه تعریف یک لوازم جانبی مورد استفاده قرار می گیرد. در عنوان بندی اکسسوری ها میتوان به پوشت، دستمال گردن، کیف، جواهرات وغیره اشاره کرد.

انواع پوشت :

پوشت ها در دو نوع استفاده می شوند: ساده (تک رنگ) و طرح دار.

آیا پوشت باید با کراوات ست باشد؟

سوالی که آقایان همیشه به هنگام خرید پوشت از خود می پرسند این است که آیا پوشت مردانه باید با کراوات ست باشد؟ پاسخ اینگونه است که خیر. لازم به ست بودن پوشت با کراوات نیست. وظیفه یک پوشت برقراری تعادل در نوع پوشش شما و هارمونی رنگ ها در لباس های شما می باشد. چه با هماهنگی میان الگوهای اجزای لباس شما یا با ایجاد یک کنتراست رنگی. اگر برای شما مهم است که در هنگام استفاده از نوع پوشش رسمی از دیگران سر باشید بهتر است به هنگام انتخاب پوشت و کراوات گزینه مشابه را انتخاب نکنید.

چگونگی ست کردن پوشت با کت ،کراوات و پیراهن:

در نظر داشته باشید که دستمال جیب وطرح و الگوی آن وهمچنین نحوه تا زدن آن،بر روی استایل شما تا ثیر بسیاری دارد.آیا با قوانین ونحوه واصول، ست کردن پوشت آشنایی دارید؟

در ادامه مقاله به چندین مورد از این اصول و قوانین اشاره خواهیم داشت،برای درک بهتر این موضوع مهم است بدانید که اکسسوری ها نه تنها یک قطعه اضافه روی پوشش لباس شما نیستند، بلکه می توانند سبکی از پوشش مردانه  را برای شما شکل داده و به نمایش بگذارند. کافی است بدانید برای هماهنگی ورسیدن به یک ترکیب جذاب ومناسب شما باید با کمک اکسسوری ها، استایل خود را بسازید.

چند روش ست کردن پوشت :

پوشت ساده :

لنگرکراوات طرح دار با دستمال جیبی ساده،ترکیب پیراهن راه راه،آبی کمرنگ با کت سرمه ای کراوات زرد وآبی  و پوشت زرد رنگ محشر میشود.

دستمال جیبی دارای طرح خاص:

زمانی میرسد که در یک میهمانی می باید رسمی بودن ویا غیر رسمی بودن را در ست لباس خود در نظر گرفته،میخواهید لباس های خود و رنگ آنها را با هم ترکیب کنید، یک دستمال جیبی ابریشمی و یک کراوات بافتنی با یکدیگر تفاوت دارند.ولی گاهی ترکیب قشنگی دارند.در چنین مرحله ای شما باید در ابتدا پیراهن خود را با رنگ مورد نظر،شیری،سفید ،استخوانی یا آبی روشن انتخاب کنید.فراموش نکنید این رنگ از پیراهن ها با وجود اکسسوری ها هماهنگی دارند ودر مرحله ی سوم رنگ کراوات را که نقش مهمی در هارمونی رنگها  و استایل را دارا است انتخاب کنید.مرحله ی چهارم که  عنصر پوشت است و رنگ ان حتما باید با رنگ کراوات هارمونی یا تضاد داشته ونباید همرنگ باشند.

پوشت راه راه :

در زمانی یک کراوات  راه راه را با یک پوشت همرنگ  بسته اید و تر کیب بسیار چشم نوازی شکل میگیرد،فراموش نکنید در این صورت باید کت شما طرحش ساده باشد چرا که این نحوه ی جور کردن استایل با کت چارخانه نامناسب و عجیب به نظر میرسد.

پوشت با رنگهای تیره :

در نظر بگیرید پوشیدن یک پیراهن سفید یا نارنجی یا سبز را، سعی کنید از این محدوده ی رنگی خارج نشوید یا حتما  برای اکسسوری ها باید از رنگ ها ی تیره تر استقبال کرد.مثال کراوات سرمه ای. در مقابل رنگهای روشن توصیه میشود،از طرح های ساده استفاده کنید.

دستمال جیبی طرح دار بپوشید:

شاید شما یک کت ساده ی رنگ خاکستری ،سرمه ای ویا دودی دارید شما از طرح ها ورنگ های خاص وجذاب برای  پوشت و کراوات خود میتوانید استفاده نمائید.واین کیفیت رنگی کت وشلوار ساده است که مشخصا با رنگ خنثی میشود.آن را میتوانید با اکسسوری های زرد،قرمز یا پوشت طرح دار استفاده کنید.

پوشت مشکی:

این نوع انتخاب برای همه ی افراد نیست و حتی میتوان این طور گفت که برای اضافه کردن جلوه های خاصی به لباس تن مورد استفاده قرار میگیرد.دستمال جیبی به رنگ مشکی در کت وشلواری به رنگ مایل به مشکی نوعی ایجاد کنتراست است واز متعادل بودن رنگ آن میتوان تعریف کرد. با اینکه این نوع پوشت با این رنگ از راه دور دیده نمیشود اما در مراسم رسمی استفاده کردن آن  دارای موقعیت میباشد.